Awesome Followers

20 June 2013

Iron Ladies

Sekarang aku start kerja dengan biras aku. Kerja aku memang senang gila. Senang tahap gelak bedebah lepak lepak duduk duduk dapat gaji. Gila best.

Tapi bila aku tak ada kerja,aku tolong akak ipar aku kat kedai makan dia. Well,sefamily dok bertempek kat situ. Kerja situ. Tak ke mana.

Mak.
Kak Ita (kakak beliau).

So,aku dah tergolong sama ni. Bertempek jugak. Nak kerja jauh sikit,sikit je jauhnya,beliau tak kasi. Risau katenye. Amende nak risau pun aku tak faham. Kerja je pun. Bukan berperang. Manjakan sangat bini ni. Oh sweet. Haha.

Kedai makan kakak ipar yang aku panggil Ayong ni buka pukul 6.45am. Kemain awal. Okay,cari rezeki kena awal. Ye dak. Makanya,mak dengan Ayong bangun pukul 4 untuk masak makanan pagi. Awal gegila. Time ni aku meghentuh lagi.

Hari ni aku duduk kedai je. Tolong apa patut. So Ayong ajar aku bungkus nasi lemak. Dalam hati kata..

"Eleh, senang je ni."

Ye lah, selalu tengok makcik izan berjual nasi lemak kat taman rumah aku tu. Zap zap zap. Siap bungkus. Gitu lah kenn yang ada dalam paleotak aku ni.

Naaaa.. Time aku try bungkus tu, kelibut jadinya. Barai. Penyek. Serabut. Tak kemas. Tadi bongkak kemain hati. Haktui betul. Tapi pestaimer. Orang tak boleh marah. Kalau gaya mengampu. Siap amoi cina pusing balik suruh tukar bungkusan. Aku gelak je control cuak. Hahahahahaha.

Ayong ni gila superb. Dia lah buat itu,buat ini. Beli barang. Basuh baju. Jemur baju. Jaga anak. Jaga suami. Semua dalam 1. Gila kental. Berniaga lagi. Kalau aku,pengsan dah. Tapi dia mampu senyum lagi. Senyum je. Tabik la.

Mak pun cenggitu. Balik dari kedai kang buat kerja rumah. Masa ada aku,aku lah yang buat. Aku dah kerja,dia ambil balik tugas tu. Tak reti penat. Kagum.

Esok kena prektis  bungkus nasi lemak lagi. Kasi molek,come lote. Baru tak malu.

No comments: